Програма розвитку освіти

Радивонівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

на період 2017-2022 років

 

 

 

Методична тема школи:

«Національно-патріотичне виховання як засіб формування соціальних та життєвих компетентностей школярів »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Радивонівка

2017 рік

 

 

 

І. Головна мета Програми та пріоритетні напрямки розвитку освіти Радивонівської школи

Вступна частина

Стратегія розвитку освіти в Україні враховує зміни, що проходять в сучасному суспільстві і які в свою чергу зумовлюють необхідність пошуку нових підходів щодо визначення цілей розвитку освіти як на державному рівні, так і на рівні освітнього закладу, визначення шляхів реалізації цілей.                                         

Розробка цієї Програми зумовлена необхідністю удосконалення національної системи освіти, її переорієнтації на забезпечення рівного доступу до якісної освіти, реалізації принципу безперервної, від дошкільної до післядипломної освіти.

Події, що відбуваються в Україні, беззаперечно засвідчують – найгостріше постає сьогодні питання, пов’язане з вихованням патріотизму та формуванням національної свідомості молодого покоління. Основним інститутом, що забезпечує організацію й функціонування всієї системи формування патріотичних якостей є держава, але важливу роль в цьому процесі відіграють й освітні установи.

Справа державного відродження активізувала діяльність суспільства по освітньому відродженню, реформуванню галузі. На основі провідного принципу гуманізації й демократизації впроваджуються в практику національні концепції організації освіти, навчання та виховання, спрямовані на докорінне реформування всього змісту навчально-виховної роботи, підвищення її ролі в збереженні та збагаченні культури українського народу, перетворення освіти та виховання на важливий інструмент піднесення інтелектуального потенціалу нації і гармонізації національних відносин.

Перед педагогічним колективом школи сьогодні реально постали наступні проблеми: визначення нових цілей та цінностей освітнього процесу, оновлення змісту освіти, запровадження в практику роботи школи ефективних інноваційних технологій, розробка й реалізація нової моделі управління школою як відкритою соціально-педагогічною системою на засадах відкритості й демократичності.

Управління інноваційними процесами в Радивонівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів потребує якісно нового стану, більш відкритого щодо попереднього, створюючи при цьому відповідні умови для:

-          постійної реалізації освітніх інновацій;

-          надання конкурентоспроможних освітніх послуг, зокрема
комп'ютерних;

-          здійснення оперативного інформаційного зв'язку з усіма учасниками
навчально-виховного процесу, роботи в мережі Інтернет;

-          створення конкурентоспроможного освітнього середовища;

-          підготовки конкурентоздатних випускників, адаптованих до
швидко змінюваних вимог суспільства.

Ефективності інноваційного процесу можна досягти за умови чітко спланованої координації дій усього педагогічного колективу. Досягненню нових цілей освіти буде сприяти розробка і впровадження в практику роботи вчителів школи освітніх технологій на основі особистісно-орієнтованого підходу, у відповідності з яким учень має бути активним суб'єктом своєї навчальної діяльності, що є вагомою детермінантою його особистісного розвитку.

Програма розвитку освіти Радивонівської загальноосвітньої школи на 2017-2022 роки розроблена відповідно до Указу Президента України від 04 липня 2005 року № 1013/2005 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», вимог листа Міністерства освіти України від 14.08.1998 р №1/9-327 «Про підготовку регіональних програм розвитку загальної середньої освіти», державної національної програми «Освіта. Україна XXI століття», Національної доктрини розвитку освіти в Україні, інших нормативних документів, спрямованих на розвиток освітньої галузі.

Головна мета Програми - чітке визначення стратегії розвитку освіти Радивонівської загальноосвітньої школи на період 2017 - 2022 років, концептуальних підходів до вирішення основних проблем гуманізації виховання та навчання для досягнення високих освітніх рівнів, формування інтелектуального потенціалу як найвищої цінності нації.

Стратегічним завданням розвитку освіти є:

 - створення рівних умов для здобуття якісної конкурентноздатної середньої освіти учнями школи;

 - здійснення профільного, допрофільного, професійного та допрофесійного навчання учнів;

 - відродження і вдосконалення національної системи освіти як найважливішої ланки виховання

 - свідомих громадян Української Держави;

 - впровадження особистісно-орієнтованого навчання та виховання, принципів розвиваючої освіти;

 - забезпечення моральної, інтелектуальної та психологічної готовності всіх громадян до здобуття освіти;

 - досягнення якісно нового рівня загальноосвітньої підготовки на основі творчого застосування передових педагогічних технологій, науково-методичних досягнень, використання досвіду народної педагогіки, врахування регіонального компоненту освіти;

 - створення умов для забезпечення і реалізації конституційних вимог щодо здобуття повної загальної середньої освіти;

 - оптимізація мережі класів у загальноосвітньому навчальному закладі відповідно до забезпечення запитів дітей, у першу чергу обдарованих та талановитих;

 - створення системи профілактики і збереження здоров'я дітей;

 - здійснення заходів щодо соціального захисту всіх учасників навчально-виховного процесу, в першу чергу дітей пільгових категорій, їх оздоровлення;

 - забезпечення потреб юної особистості у творчій самореалізації через мережу позакласної діяльності та позашкільної освіти;

 - широке застосування інформаційних та комп’ютерних технологій в навчально-виховному процесі.

 

 

 

 

ІІ. Паспорт програми розвитку школи.

 

  1. Назва програми розвитку школи:

 

«Національно-патріотичне виховання як засіб формування соціальних та життєвих компетентностей школярів »

 

2. Нормативно – правова підстава для розробки програми:

 

дана програма визначає концепцію розвитку школи і основні напрями діяльності по її реалізації.

 

 

 

Нормативно – правова база для розробки програми розвитку школи в галузі освіти:

 

Закони

1

Про освіту

2

Про повну загальну середню освіту

3

Про мови в Україні

4

Про охорону дитинства

5

Про звернення громадян

6

Про дошкільну освіту

7

Про оренду державно-комунального майна

8

Про охорону праці

Укази

9

Про затвердження заходів щодо поліпшення становища дітей - сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків

10

Про заходи щодо поліпшення функціонування та розвитку загальної середньої освіти

11

   Про   заходи   щодо      поліпшення   становиша багатодітних сімей

12

„Про першочергові заходи щодо реалізації державної молодіжної політики та підтримки молодіжних громадських організацій"

13

„Про  додаткові   заходи   щодо  державної підтримки обдарованої молоді"

14

Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповнолітніх сімей

15

Про Національну доктрину розвитку освіти

16

„Про   додаткові   заходи   щодо   забезпечення розвитку освіти в Україні"

17

„Про заходи у зв’язку з 80-ми роковинами голодомору в України

18

Про заходи щодо вдосконалення організації контролю за виконанням актів та доручень Президента України

19

 Про порядок організації та здійснення контролю  за виконанням указів, розпоряджень і доручень президента України

Державні програми

20

Національна програма „Діти України"

21

Програма роботи з обдарованою молоддю

22

Програма    інформатизації    загальноосвітніх    навчальних    закладів, комп’ютеризації сільських шкіл

23

Національна програма правової освіти населення

24

Національна      програма      патріотичного      виховання       громадян, формування   здорового   способу   життя,   розвитку   духовності   та зміцнення моральних засад суспільства

25

Державна програма „Вчитель"

26

Цільова комплексна програма „Соціальне - психологічна допомога і реабілітація осіб з вадами фізичного і психічного розвитку

Розпорядження

27

„Про забезпечення підручниками і навчальними посібниками навчальних закладів"        

28

„Про додаткові заходи щодо поліпшення соціального захисту та медичного обслуговування інвалідів"

 

 

3.Термін реалізації програми: з вересня 2017 р. – по вересень 2022р.

 

4. Управління програмою:

 

корекція програми здійснюється педагогічною радою школи.  Керівництво реалізації програми здійснюється директором і заступниками директора.

 

5. Основний розробник: адміністрація школи.

6.Завдання програми :

vрозробити алгоритм роботи навчального закладу на 5 років;

7.Об'єми і джерела фінансування: бюджетні кошти, спонсорська допомога, орендна плата.

8.Очікувані результати:

- створення умов для особистісного розвитку і творчої самореалізації кожного учня школи;

 - підготовку молоді до самостійного життя, озброєння її новітніми інформаційними технологіями;

 - забезпечення рівних можливостей для здобуття повноцінної освіти;

підвищення професіоналізму та соціального статусу педагогічних працівників школи;

 - постійне оновлення організації і змісту освіти згідно з демократичними цінностями та сучасними досягненнями психолого-педагогічної науки;

 - підвищення якості навчання, виховання та життєвих компетенції школярів;

соціальна захищеність неповнолітніх, забезпеченість мінімальних гарантій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Аналітико – прогностичне обґрунтування

 

                                                 Структура школи

                             Основні принципи діяльності школи

Школа здійснює свою діяльність на основі принципів:

üпоєднання стабільного змісту освіти і варіативності вибору навчальних дисциплін, наявності різних програм та альтернативних підручників з кожного предмету;

üдиференційованого та індивідуального навчання на всіх ступенях вільного застосування вчителями різних методик, навчання та виховання;

üрозширення повноважень вчителів, учнів, батьків в управлінні школою, вирішенні методичних, педагогічних, фінансових питань, завдань розвитку матеріальної бази;

üутвердження в школі атмосфери гуманізму, поваги до особистості вчителя і учня;

üформуванню у підростаючого покоління патріотизму, потреби турбуватись про майбутнє Батьківщини, національної самосвідомості;

üсуверенності: школа є самостійним, національним державно-громадським інститутом освіти, виховання і педагогічної діяльності. Це проявляється в практичній можливості розробки концепції системи, змісту і структури освіти і виховання навчального плану, програм та посібників, у вільному вирішенні всіх кадрових та інших питань управління школою матеріального та фінансового забезпечення;

üєдності та взаємозв’язку школи з усіма сферами життя народу, його культурою, інтеграції всіх ціннісних виховних сил суспільства.

 

 

Повна загальна середня освіта

 

Загальна середня освіта має забезпечувати:

 - продовження всебічного розвитку дитини як цілісної особистості, її здібностей і обдарувань, національної самосвідомості, загальної людської моралі;

 - засвоєння визначених суспільними, національно-культурними потребами обсягу знань про природу, людину і суспільство;

 - трудову підготовку, професійне самовизначення;

 - фізичне виховання та формування здорового способу життя;

 - естетичне виховання;

 - правове виховання;

 - екологічне виховання.

 

Головною метою загальної середньої освіти є розвиток і формування соціально зрілої, працелюбної, творчої особистості громадянина України, здатного до свідомого суспільного вибору та збагачення на цій основі інтелектуального, культурного і економічного потенціалу народу.

 

Пріоритетні напрями розвитку загальної середньої освіти

  готувати конкурентоздатного випускника школи, спроможного до самореалізації та ство­рення гідного людини рівня життя в суспіль­стві;

  стимулювати в педагогічному колективі пошук нових засобів навчання і виховання уч­нів, творчий підхід, активність учителів, праг­нення їх до самоосвіти;

  досягати якісно нового рівня у вивченні базових навчальних предметів;

  забезпечувати інтелектуальний розвиток, формування особистісних якостей та індиві­дуальних здібностей, конструктивне вивчення основ наук;

здійснювати національне виховання учнів;

впроваджувати в систему роботи школи екологічний напрямок виховання учнів.

• забезпечення розвитку Радивонівської загальноосвітньої школи за мовами навчання здійснюється українською мовою. Частина годин навчального плану відведена на вивчення російської мови (починаючи з 5 класу). Розпочинаючи із 1 класу, учні школи будуть вивчати англійську мову;

• в школі продовжує функціонувати група продовженого дня;

• для учнів із особливими чи обмеженими можливостями створюватимуться умови для індивідуального навчання (за потребою), прискореного закінчення середнього загальноосвітнього навчально-виховного закладу, складання екзаменів екстерном (за потребою);

• впроваджено 4-річне навчання для усіх учнів школи І ступеня;

• зміцнюватиметься матеріально-технічна база Радивонівської загальноосвітньої школи шляхом оснащення її новітніми і технічними засобами навчання та поновленням обладнання кабінетів, майстерень, спортивної бази.

Серед пріоритетних напрямків є впровадження нового змісту загальної середньої освіти. У зв’язку з цим передбачається :

 - встановлення раціонального співвідношення між його гуманітарними та природничо-математичними складовими;

 - використання системи варіативного навчання і виховання відповідно до особистих потреб і здібностей учнів;

 - наукове та методичне забезпечення, впровадження нових навчальних планів і програм, підручників, посібників, у тому числі й електронних;

 - проведення науково-дослідної та експериментальної роботи щодо втілення педагогічних інновацій;

 - інформатизація навчання і виховання;

 - вивчення державної мови, забезпечення всебічного функціонування української мови у навчально-виховному процесі;

  - створення умов для підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання якості знань, свідомого вибору шляхів подальшого навчання чи працевлаштування;

 - підвищення ролі та значимості органів громадського самоврядування Радивонівської загальноосвітньої школи.

  

 

З цією метою :

1. Активно впроваджувати державні навчальні плани для всіх рівнів освіти, програми та методичне забезпечення до всіх загальноосвітніх дисциплін. Постійно. (Адміністрація школи, шкільні методичні об'єднання.)

2. Забезпечити виконання Державних стандартів, формування системи і обсягу знань, умінь та навичок школярів. Постійно. (Адміністрація школи.)

3. Забезпечити відбір і структурування навчально-виховного матеріалу на засадах диференціації та інтеграції відповідно до індивідуальних потреб особистості учня. Протягом 2017 – 2018 років, далі – постійно. (Адміністрація школи, шкільні методичні об'єднання.)

4. Забезпечити систематичний моніторинг якості освіти, інформаційний супровід, у тому числі й опублікуванням відповідної інформації на шкільному сайті . Постійно. (Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель інформатики.)

5. Спільно із органами громадського управління навчального закладу проводити роботу по визначенню профілів навчання у старшій школі, ранньої профілізації. Враховувати бажання та можливості учнів та їх рейтингові показники рівня навчальних досягнень при формуванні профільних класів та класів ранньої профілізації. Постійно, протягом ІІ навчального семестру.

(Батьківський комітет школи, адміністрація школи, практичний психолог.)

6. Ввести в систему роботи направлення Листів подяки батькам учнів, які мають найвищий рівень навчальних досягнень. Постійно. (Голова Ради школи, Голова батьківського комітету школи, директор школи.)

7. Спільно із центральною районною лікарнею, санітарно-епідеміологічною службою забезпечити медичне обстеження дітей та працівників школи, унормування навчального навантаження, дотримання вимог шкільної гігієни. Протягом 2017 – 2018 років, далі – постійно. (Адміністрація школи, медичний працівник, профком.)

8. Удосконалювати роботу соціально-психологічної служби Радивонівської загальноосвітньої школи, забезпечити систематичний моніторинг психологічного мікроклімату у колективі школи, систематизацію та конфіденційність матеріалів та результатів досліджень. Постійно. (Практичний психолог, соціальний педагог.)

9. Зміцнювати матеріальну базу шкільної бібліотеки, у тому числі й у ході акцій «Подаруй книгу!», «Живи, книго!»,створити умови входження шкільної бібліотеки в районну мережу віртуальної бібліотеки, створити умови для виховання у дітей інтересу, бережного ставлення до книги. Постійно. (Завідуюча бібліотекою.)

10. Систематично поновлювати матеріали шкільного краєзнавчого музею, розширювати зв’язки із громадськістю, виховувати в учнів почуття патріотизму, гордості за свою родину, навчальний заклад, село. Постійно. (Організатор, учком.)

11. Удосконалити роботу шкільного Прес-центру, у тому числі й по підготовці електронного варіанту шкільної  газети «Шкільний вулик» із публікацією на шкільному сайті. Постійно. (Керівник шкільного Прес-центру, учитель інформатики.)

12. При потребі брати участь у роботі районної медико-педагогічної комісії по ранній діагностиці дітей із психофізичними вадами та подальшій корекції виявлених недоліків. Постійно. (Адміністрація школи, практичний психолог, Якимівська ЦРЛ.)

 

 

ІІІ. Стратегія і тактика розвитку школи

Мережа школи:

початкова школа – 1-4 класів – 4;

       основна школа – 5-9 класів – 5;

       старша школа – 10-11 класів – 2;

 

ІІІ. 1. Підвоз учнів до школи

Організація регулярного безоплатного перевезення учнів до школи і додому є складовою частиною забезпечення реалізації прав громадян на здобуття загальної середньої освіти. Статтею 14 Закону України «Про освіту», статтею 21 Закону України «Про загальну середню освіту» та статтею 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного підвезення до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників.

  Організацію перевезення учнів і педагогічних працівників, які проживають за межами села, планується здійснювати на основі укладених угод із організаціями усіх форм власності, фізичними особами забезпечується здійснення організованого підвезення учнів до навчального закладу із сіл, які не належать до мікрорайону школи.

 

 

Прогнозована кількість учнів, які потребують підвозу до школи

 

 

ІІІ. 2. Підготовка дітей  дошкільного віку до початкової освіти

   У зв’язку з відсутністю на території сільської ради дитячого дошкільного закладу на базі школи не перший рік працює підготовчий клас, який відвідують діти 5-річного віку.

1. Забезпечення досягнення наступності у роботі  підготовчого класу та школи І ступеня навчання.(Заступник директора школи з навчально-виховної роботи, практичний психолог.)

2. Забезпечення проведення медико-психолого-педагогічного обстеження майбутніх першокласників з метою виявлення стартових можливостей майбутніх школярів, формування класів. Щорічно. (Адміністрація школи, практичний психолог, Якимівська центральна районна лікарня, батьківський комітет.)

3. Педагогічна підтримка майбутніх першокласників, врахування стартових і виявлення потенційних можливостей першокласників. Постійно. (Вчителі, які будуть викладати у 1 класі, практичний психолог.)

4. Проведення тренінгів для батьків майбутніх учнів школи. (Вчителі, які будуть викладати у 1 класі, практичний психолог.)

ІІІ.3. Соціальний захист дитинства

Пріоритетними напрямками реалізації стратегічних завдань соціального захисту учнів Радивонівської загальноосвітньої школи  є:

1. Створення надійної системи соціального захисту дитинства в нових соціально-політичних і економічних умовах.

2. Створення умов для всебічного розвитку та належного виховання неповнолітніх.

3. Забезпечення підтримки дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків, дітей-інвалідів, дітей із малозабезпечених сімей.

    З цією метою необхідно:

1. Продовжити роботу по веденню та систематичному поновленню вмісту загальношкільної бази даних дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків, дітей-інвалідів, дітей із малозабезпечених сімей. Протягом 2017 – 2022 років. (Соціальний педагог)

2. Приймати участь у районних святах для дітей-інвалідів, дітей-сиріт, дітей з багатодітних,неблагополучних сімей, присвячених Дню захисту дітей, Міжнародному Дню інвалідів, новорічним, різдвяним, сімейним святам. Протягом 2017 – 2022 років. (Заступник директора школи з виховної роботи, старша вожата, соціальний педагог.)

3. Проводити роботу по своєчасному виявленню неблагополучних сімей, їх обліку і систематичній перевірці умов утримання та виховання в них неповнолітніх, надання таким сім’ям адресної допомоги. Протягом 2017 – 2022 років. (Класні керівники, батьківські комітети, практичний психолог, соціальний педагог.)

4. Сприяти створенню необхідних умов для проживання та виховання дітей у сім’ї, які б виключали негативний вплив антигромадських елементів, забезпечували притягнення до відповідальності батьків за неналежне виховання, навчання та розвиток дітей. Постійно. (Класні керівники, батьківський комітет, соціальний педагог, відділ освіти.)

5. Вживати заходів щодо виявлення та повернення до навчання дітей, які тривалий час не відвідують школу. Протягом 2017 – 2022 років. (Адміністрація школи.)

6. Організувати відпочинок та оздоровлення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, із малозабезпечених та багатодітних сімей, дітей-інвалідів, підтверджених документально. Протягом 2017 – 2022 років. (Адміністрація школи, батьківський комітет,Піклувальна рада.)

ІІІ.4. Заходи із фізичної культури та спорту та збереження здоров’я учнів

   Рівень навчальних досягнень учнів у великій мірі залежить від їх стану здоров’я. Всі учні один раз на рік проходять медичний огляд лікаря-педіатра. Поглиблений огляд із залученням спеціалістів проводився із шостого по одинадцяті класи із виїздом бригади лікарів до школи.

Результати обстеження учнів на початок  2017 навчального року засвідчує про наявність чітко вираженої тенденції щодо зниження рівня здоров’я учнів:

Стан здоров’я учнів (2017-2018 н.р.)

 

 

За підсумками медичних оглядів за дитячою патологією також відслідковується тривожна тенденція зростання хронічних захворювань:

 

Діагностика захворюваності

 

 

 

  З метою збереження та зміцнення здоров’я учнів  у школі розроблена та прийнята до впровадження комплексна програма, впроваджена посада медичної сестри.

 З метою формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді, на виконання Указу Президента від 1 вересня 1998 року № 963/98 «Про затвердження цільової комплексної програми «Фізичне виховання – здоров’я нації»» необхідно:

1. Вжити заходів щодо збільшення обсягу рухової активності учнів школи до 6-8 годин на тиждень. Протягом 2017 – 2022 років. Адміністрація школи, вчителі фізичної культури, класні керівники, керівники спортивних гуртків та секцій.

2. Забезпечити проведення в школі щороку різноманітних  спортивно-масових заходів: першість школи з футболу ,волейболу, піонерболу, настільного тенісу,  першість школи із шахів, першість школи із шашок,  змагання із легкої атлетики , змагання із військово-прикладних видів спорту. Протягом 2017 – 2022 років. (Адміністрація школи, вчителі фізичної культури, Піклувальна рада.)

3. Приймати участь у районних спортивно-масових заходах за програмою районної спартакіади. Протягом 2017 – 2022 років. (Вчителі фізичної культури.)

4. За рахунок годин, відведених на проведення гурткової роботи із учнями школи, щорічно організовувати заняття гуртків з футболу, волейболу, настільного тенісу. Протягом 2017 – 2022  років. (Вчителі фізичної культури, захисту Вітчизни.)

 

 

 

 ІV. Кадрове забезпечення та ефективність формування педагогічного колективу

 

Основним завданням педагогічного навчання в школі є реорганізація освітньої діяльності школи із засвоєння змісту навчальних предметів на формування здатності до практичного застосування набутих знань.

Вивчення усіх навчальних предметів базується на принципах особистісно - орієнтованого навчання.

Основою методичної компетенції вчителя є досконале володіння методами проведення уроків, різноманітними формами роботи, методичними прийомами, уміння конструювати уроки класичних типів – набуття нових знань, формування умінь і навичок, узагальнення і систематизації, контролю знань, комбінованого, а також нестандартних уроків, що ефективно формують здатність до нестандартного мислення, творчості, підвищують інтерес до предмету, активізують навчальну діяльність.

 

 

 

 

 

                         

 

 

 

 

  Кадрове забезпечення

 

Педагогічні працівники мають стати основною рушійною силою створення якісно нового рівня розвитку освіти. У зв’язку з цим головна увага має бути зосереджена на підготовці нового покоління педагогічних працівників Радивонівської загальноосвітньої школи, підвищенні загальної культури, професійної кваліфікації та соціального статусу педагога до рівня, що відповідає сучасним вимогам.

 

 

                                              Педагогічні  кадри

В школі працює 24 вчителя , з них мають кваліфікаційну категорію:

« спеціаліст вищої категорії» - 10;

«спеціаліст першої категорії» - 6;

«спеціаліст другої категорії» - 2;

«спеціаліст» -  6;

 

Мають звання:

 “старший учитель” - 8;

Нагороджені знаком “Відмінник освіти ”- 2

 

Всього працюючих:

вчителів – 24;

практичних психологів – 1;

педагогів – організаторів -1;

бібліотекарів – 1;

вихователів – 1.

Віковий склад вчителів

 

 

Віковий ценз педагогів

30 -40

20-30

40 - 60

 

 

 

Добір, розстановка та виховання педагогічних кадрів

1. Скласти перспективну до 2017 року потребу в кадрах, проводити її аналіз та вносити корективи при потребі. (Адміністрація школи.)

2. Здійснювати раціональний розподіл педагогічного навчального навантаження. Щорічно. (Адміністрація школи, профком.)

3. Профорієнтаційну роботу та формування замовлення на навчання за цільовими направленнями до педагогічних навчальних закладів випускникам школи здійснювати із врахуванням потреби закладу в кадрах з урахуванням рішення педагогічної ради. За потребою. (Адміністрація школи.)

4. Тримати на контролі навчання випускників школи в педагогічних навчальних закладах за цільовими направленнями, створювати умови для проходження ними педагогічної практики на базі школи. За потребою. (Адміністрація школи.)

5. Продовжити систему роботи стажування та наставництво молодих спеціалістів. За потребою. (Заступник директора школи з навчально-виховної роботи.)

6. З метою підвищення фахової майстерності педагогів, престижу професії «вчитель» приймати участь у районних конкурсах «Вчитель року». Щорічно.

(Адміністрація школи, керівники шкільних методичних об’єднань.)

7. Приймати участь у районних виставках творчих знахідок, передових технологій майстрів педагогічної праці. Щорічно. (Адміністрація школи.)

 

   Підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Атестація. Стимулювання.

 

Прогнозована кількість учителів, які атестуються

 

1. Атестацію педагогічних працівників здійснювати відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України та змін і доповнень до Типового положення, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 01.12.98 року №419. Щорічно. (Атестаційна комісія.)

2. Забезпечити проходження курсової перепідготовки на базі Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти для усіх педагогічних працівників школи не рідше одного разу на п’ять років у відповідності із графіком проходження курсової перепідготовки. Щорічно. (Адміністрація школи.)

 

 

 

 

Соціальний захист педагогічних працівників

1. Дотримуватись конституційних гарантій прав та свобод особистості (ст.43-49 Конституції України), сприяти повному виконанню ст.57 Закону України «Про освіту». Постійно. (Адміністрація школи, профком.)

2. Вивчати житлово-побутові умови молодих спеціалістів, сприяти їх поліпшенню. Щорічно. (Адміністрація школи, профком.)

3. Забезпечити психологічний супровід педагогічного процесу, своєчасне вирішення конфліктних ситуацій. Постійно. (Практичний психолог, адміністрація школи.)

4. Сприяти підвищенню престижу педагогічної діяльності шляхом вирішення соціально-економічних проблем вчителів, матеріальної та моральної підтримки педагогів. Постійно. (Адміністрація школи, профком.)

 

V. Основні напрямки розвитку закладу

 

 

                                V.1.   Відродження національної школи

         Пріоритетним напрямком у реформуванні освіти є розбудова національної школи з урахуванням кардинальних змін в усіх сферах суспільного життя в Україні.

Згідно із Конституцією України, Законом «Про мови» основною мовою функціонування школи є українська мова.

З цією метою:

1. Забезпечити функціонування державної мови у навчальному закладі Радивонівська загальноосвітня школа. Щорічно поновлювати вимоги до колективу щодо дотримання норм єдиного мовного режиму у школі. Під час проведення навчально-виховного процесу і в позакласний час дотримуватись мовного режиму. Протягом 2017 – 2022 років. (Адміністрація школи.)

2. Спрямувати зміст навчально-виховного процесу в школі на відродження національної духовності, мови, історії, культури. Постійно. (Адміністрація школи, Рада школи.)

3. Враховуючи багатонаціональний склад населення села, вжити комплекс заходів щодо задоволення освітніх потреб національних меншин. Постійно. (Адміністрація школи, Рада школи.)

4. Розширювати мережу факультативів, курсів за вибором для вивчення дітьми національних обрядів, традицій і звичаїв. За потребою. ( Адміністрація школи.)

5. Приймати участь у шкільних, районних, обласних олімпіадах та турнірах, конкурсах: Міжнародному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика, Всеукраїнському творчому конкурсі «Я вірю в майбутнє твоє, Україно!», Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!», відзначенні Дня української писемності. Протягом 2017 – 2022 років.(Адміністрація школи, вчителі української мови та літератури.)

 

 

V. 2. Інформатизація навчального процесу та комп’ютеризація школи

Інформатизація загальноосвітнього навчального закладу є невід'ємною складовою інформатизації освіти. Вона суттєво впливає на зміст, організаційні форми і методи навчання та управління навчально-пізнавальною діяльністю, а також спричиняє істотні зміни в діяльності учнів, учителів, керівників навчального закладу, а тому має охопити всі напрямки та сфери їхньої діяльності.

Однією з найсуттєвіших складових інформатизації навчального закладу є інформатизація навчального процесу — створення, впровадження та розвиток комп'ютерно-орієнтованого освітнього середовища на основі інформаційних систем, мереж, ресурсів та технологій, побудованих на базі застосування сучасної обчислювальної і телекомунікаційної техніки.

Головною метою інформатизації загальноосвітнього навчального закладу є підготовка підростаючого покоління до повноцінної плідної життєдіяльності в інформаційному суспільстві, підвищення якості, доступності та ефективності освіти. Реалізація головної мети інформатизації загальноосвітнього навчального закладу передбачає досягнення таких цілей:

 - формування інформаційної культури учнів, яка стає сьогодні невід'ємною складовою загальної культури кожної людини і суспільства в цілому;

 - створення додаткових можливостей для розробки та впровадження нових особистісно орієнтованих освітніх технологій, диференціації навчально-виховного процесу для якомога повнішого розвитку нахилів і здібностей дітей, задоволення їхніх запитів і потреб, розкриття їхнього творчого потенціалу тощо;

 - удосконалення управління навчально-виховним процесом у школі.

 

V. 3. Пріоритетні напрями та завдання інформатизації навчально-виховного процесу

До пріоритетних напрямів програми інформатизації загальноосвітнього навчального закладу належать:

 - Оснащення школи сучасними засобами інформаційних технологій, яке передбачає: створення або модернізацію спеціалізованих навчальних приміщень (кабінетів), що відповідають діючим державним санітарним правилам та нормам влаштування та обладнання кабінетів комп'ютерної техніки в навчальних закладах;

 - своєчасне поновлення апаратно-програмного забезпечення комп’ютерної техніки;

 - обслуговування локальної мережі класу;

 - забезпечення ліцензійними базовими та спеціалізованими системними програмними засобами;

 - забезпечення ліцензійними прикладними програмними засобами навчального призначення (ППЗ);

Зазначені складові оснащення засобами інформаційних технологій повинні бути типізованими й сертифікованими відповідно до рішень Міністерства освіти і науки України.

Протягом 2017 – 2022 років. (Адміністрація школи, відділ освіти, Вчитель інформатики.)

 - Поглиблення процесу інформатизації процесу навчання та виховання із широким використанням у процесі вивчення шкільних навчальних дисциплін комп'ютерно-орієнтованих засобів навчання з використанням мультимедійної техніки, у тому числі й при проведенні шкільного туру предметних олімпіад, для здійснення поточного та тематичного контролю рівня навчальних досягнень учнів, підготовці випускників школи до проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Протягом 2017 – 2022 років. (Адміністрація школи, вчителі школи.)

- Використання комп’ютерної техніки у позанавчальний час для задоволення освітніх потреб школярів. Використання комп’ютерної техніки та прикладного

програмного забезпечення для здійснення методичної підтримки навчально-виховного процесу, підготовку та проведення учнівських науково-дослідницьких робіт. Постійно. (Вчитель інформатики, вчителі школи.)

 - Подальше вдосконалення навчання інформатики із забезпеченням наступності, ступеневого рівня науковості, достатнього рівня підготовки кваліфікованого користувача інформаційних технологій, врахуванням вікових особливостей учнів. Протягом 2017 – 2022 років. (Адміністрація школи, вчителі інформатики.)

 - Комп’ютеризація та інформатизація системи управління школою, забезпечення рівного доступу до інформації про роботу школи для усіх учасників навчально-виховного процесу, які передбачають:

 - розробку та використання єдиної комп'ютерно-орієнтованої технології збирання та опрацювання управлінської інформації, забезпечення проведення систематичного моніторингу якості освіти;

 - оснащення робочих місць заступників директора школи, практичного психолога, соціального педагога комп’ютерною технікою

 - систематичне оновлення шкільного сайту.

 

Для забезпечення виконання вказаних напрямів програми інформатизації школи потрібно забезпечити дотримання наступних принципів:

1. Принцип провідної ролі вчителя. Величезний дидактичний потенціал використання  інформаційних технологій навчання може бути розкритим лише за умов, якщо до вирішення цих проблем буде залучений вчитель, якому належить провідна роль у навчально-виховному процесі. Одним із вирішальних факторів ефективного використання засобів інформаційних технологій у навчально-виховному процесі школи є знання і вміння вчителя в галузі застосування цих технологій у процесі навчання та виховання, доцільного та обґрунтованого поєднання нових інформаційних технологій із традиційними системами навчання.

Впровадження інформаційних технологій у навчально-виховний процес не повинно звести нанівець наявні досягнення в галузі психології, педагогіки і методик навчання різних дисциплін, завдати збитків культурним надбанням, національним традиціям.

2. Принцип комплексності. Цей принцип передбачає:

 - оснащення школи усіма необхідними засобами сучасних інформаційних технологій навчального призначення, своєчасна модернізація апаратно-програмних складових інформаційної системи;

 - участь комп'ютерної мережі навчального комплексу як частини загальноосвітньої мережі Інтернет;

 - використання комп'ютерно-орієнтованих засобів навчання у навчально-виховному процесі;

 - застосування комп'ютерних інформаційних технологій на всіх рівнях управлінської діяльності;

 - фахову підготовку педагогічних працівників у галузі інформаційних технологій;

 - створення освітянських серверів, орієнтованих на шкільну освіту, та їх наповнення відповідним інформаційним, програмним і методичним забезпеченням, яке надало б можливості організувати дистанційне навчання;

 - контроль ефективності інформатизації загальноосвітнього навчального закладу на основі комплексного підходу, який ґрунтується на врахуванні не окремих показників якості навчання, а всього комплексу показників, що характеризують учня як особистість, надають можливість оцінювати навчання як цілісну систему;

 - організація системи сучасного сервісного обслуговування;

 - забезпечення використання в навчальному закладі сучасного комп'ютерного обладнання з метою досягнення відповідності знань випускників сучасному науково-технічному рівню;

 - участь школи у процесі інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів із пріоритетних напрямів, забезпечення державного регулювання фінансовими і матеріальними ресурсами.

3. Принцип «домінанти». Цей принцип полягає у зростанні ролі та впливу інформаційної культури людини на результати її поведінки та діяльності в умовах інформаційного суспільства. Тому одним із центральних завдань середньої освіти є надання можливості підростаючому поколінню всебічно підвищити власну інформаційну культуру і свій світоглядний рівень. Важлива роль у вирішенні цієї проблеми належить інформатизації загальноосвітнього навчального закладу, яка може бути реалізована на першому етапі через:

 - розвиток інфраструктури школи та створення інформаційних ресурсів;

 - забезпечення якісного функціонування комп'ютерної мережі школи;

 - забезпечення школи сучасними засобами обчислювальної та телекомунікаційної техніки;

 - забезпечення школи україномовним програмним і сучасним науково-методичним забезпеченням.

 

V.4. Розвиток і підтримка здібних та обдарованих дітей

Відповідно до Указу Президента України від 18 січня 1996 року № 6396 «Про національну програму «Діти України», районної програми розвитку освіти Якимівського району, Закону України «Про освіту», Районної програми «Обдаровані діти » особливого значення набуває робота із творчо обдарованими дітьми та підлітками. Пошук, навчання, виховання і розвиток обдарованих дітей і молоді є безперервним процесом формування творчої особистості, направленим на розвиток культурного та інтелектуального потенціалу України.  Загальноосвітня школа має забезпечити всебічний розвиток дітей та молоді, сформувати їх світоглядні позиції. Визначальна роль при цьому відводиться розвитку здібностей, творчих можливостей, інтересів та

нахилів кожного учня. З метою подальшого вдосконалення цього напряму роботи в школі розроблено і прийнято до виконання програму «Обдаровані діти» на 2011-2016 роки, яка додається до даної програми.

 

V.5. Робота з молодіжними та дитячими громадськими організаціями

Управління навчальним закладом має бути спрямованим на організацію та забезпечення оптимальних стабільних умов для навчально-виховного процесу,   створення системного механізму її саморегуляції на шкільному рівні. Визначальним у реформуванні управління навчальним закладом має стати забезпечення спільної роботи адміністрації школи, органів громадського та державного управління освітою та їх відповідності в межах повноважень, створення цілісної системи управління навчальним закладом, забезпечення якісного рівня контрольно-аналітичної діяльності у відповідності до сучасних вимог.

З метою реалізації стратегічних завдань вдосконалення управлінської діяльності необхідно:

1. Забезпечити широке впровадження інноваційних моделей управління навчальним закладом та прийняття управлінських рішень. Протягом 2017 – 2022  років. (Адміністрація школи.)

2. Забезпечити проведення атестації педагогічних працівників школи, підготовку матеріалів для атестації навчального закладу згідно з чинним законодавством. Протягом 2017 – 2022 років, згідно із графіком. (Адміністрація школи, профком, відділ освіти.)

3. Впроваджувати модель громадсько-державного управління школою на засадах рівноправної участі усіх учасників у забезпечення ефективності навчально-виховного процесу, відкритості, демократизму. Ввести в практику систематичну участь представників батьківського комітету школи, учнівського самоврядування, молодіжних та дитячих громадських організацій у роботі дорадчих та колегіальних органів управління навчального закладу. Здійснювати вивчення громадської думки та поширення її на прийняття управлінського рішення. Постійно. (Адміністрація школи, батьківський комітет школи, учком.)

4. Створити умови для повноцінної участі учнів школи в усіх акціях, які проводяться у загальноосвітньому закладі у відповідності із планом роботи школи. Постійно. (Адміністрація школи, батьківський комітет школи, учком.)

5. Забезпечити проведення систематичного моніторингу динаміки розвитку школи як навчально-виховного закладу, життєвої компетенції учнів та всебічного своєчасного інформування усіх учасників навчально-виховного процесу із його поточними результатами, у тому числі й розміщенням інформації на спеціальному стенді, висвітленням у шкільній газеті «Шкільний вулик», на сайті школи. Постійно. (Адміністрація школи, керівник шкільного Прес-центру, вчитель інформатики.)

 

 

                        V.6.   Національно – патріотичне виховання.

    Педагогічний колектив здійснює пошук ефективних нестандартних форм та методів виховання та навчання учнів , які формували б національну самосвідомість , прищеплювали любов до рідного краю , свого народу , забезпечували духовний взаємозв’язок поколінь , виховували повагу до батьків , культури та історії рідного краю.

Реалізації програми здійснюватиметься  через наступні напрямки  роботи :

         інтегрування елементів національно – патріотичного виховання у зміст сучасних шкільних предметів

         запровадження навчальних факультативів 

         організація позакласної та позашкільної діяльності в напрямі формування національно – патріотичних цінностей школяра

      Були визначені змістові лінії:

-         родинне виховання                                      

-         трудове виховання

-         громадянське  виховання                                           

-          військово – патріотичне виховання

-         художньо – естетичне виховання                             

-         моральне виховання

-         сприяння творчому розвитку особистості             

-          формування здорового способу життя

Національно – патріотичне виховання наповнене наступним змістом :

*Уявлення

- про громадянські , демократичні , загальнолюдські , національні норми і цінності ;

- про культуру світової цивілізації та культурну спадщину українського народу

*Інтелектуальні вміння

- володіння культурою між людських відносин ;

- вільне володіння українською мовою як державною

*Настанови та цінності

- усвідомлення взаємозалежності інтересів окремих людей , соціальних груп у суспільстві;

- почуття власної гідності , толерантності , плюралізм , домінування гуманістичних принципів ;

- усвідомлення себе як громадянина і патріота України

*Досвід участі

- повага до своєї культури , рідної мови ;

- доброзичливе і зацікавлене ставлення до культур інших народів , функціональна  двомовність

     Результатом національно – патріотичного виховання є  :

·        самоутвердження особистості як громадянина України ;

·        утвердження людської гідності , національної свідомості ;

·        ефективна участь у громадських справах .

  Патріотизм покликаний  дати новий поштовх для розвитку  духовності нації. Це є нагальною потребою і держави, і суспільства, і особистості. Державі необхідно, щоб всі діти виросли національно свідомими громадянами. Суспільство зацікавлене в тому, щоб розвиток особистості здійснювався на моральній основі. А особистість, віддаючи свою любов Батьківщині, прагне досягти взаємності. Реалізація заявлених викликів забезпечить країні гідне місце у цивілізованому світі.

   У сучасних умовах патріотизм виявляється, насамперед, у любові до Батьківщини, готовності утвердити незалежність своєї молодої держави, піднесенні України до рівня високорозвинених держав світу. Актуальним є необхідність виховання гуманних почуттів: любові до людини, поваги і піклування про неї, доброти, співчуття, великодушності тощо. 

    З метою забезпечення духовної єдності поколінь , виховання поваги до батьків , старших , культури та історії рідного організувати роботу шкільного краєзнавчого музею, пошукову роботу по  напрямках   :

* Історія села « Історія рідного села»;

* Історія школи « Діти , школа , вчитель – одна сім’я» ;

* Українська світлиця ;

* « Ніхто не забутий , ніщо не забуто» ;

* Куточок хліба « Хвала рукам , що пахнуть хлібом» ;

* « Воїни – інтернаціоналісти» .

    Організовувати екскурсії , походи для учнів по рідному краю.

    З метою формування патріотизму , громадських і конституційних обов'язків , поваги до державних символів України наповнити національно – патріотичним змістом увесь навчально – виховний процес ; розробити систему уроків , виховних заходів , свят національно – патріотичного спрямування .

      Вихованню патріотичних почуттів учнівської молоді сприяє й участь у міжнародних, всеукраїнських та обласних конкурсах: Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика; Міжнародному мовно- літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, Всеукраїнському конкурсі дитячої творчості «Знай і люби свій край», тощо.

     В напрямку військово – патріотичного виховання проводити  акції  « Турбота» , «Пам’ятник» , « Ветеран», «Листівка воїну», змагання « Ну- мо , хлопці» , « Веселі старти» ; організовувати зустрічі з ветеранами, учасниками  АТО ;  конкурси  творчих робіт тощо .

        Варто звернути увагу на загальношкільні виховні заходи, бесіди, присвячені історичним подіям, що мали безпосередній вплив на долю України та річницям до пам’ятних дат. Слід забезпечити участь у  акціях до Дня пам’яті жертв голодомору, вшанування  пам'ять героїв Небесної Сотні, загиблих у битві під Крутами, продовжувати святкування Дня української писемності та мови, Дня захисника України (14 жовтня) та ін..

   Окрім цього планується ознайомлювати учнів з історією рідного краю, звичаями і традиціями українського народу, видатними людьми України тощо.

    Питання національного і патріотичного виховання включити в обговорення на засіданнях педагогічних рад, засіданнях методичного об’єднання класних керівників, семінарах, нарадах, засіданнях учнівського парламенту школи тощо.

В школі оформити куточок державної символіки, де учні матимуть змогу ознайомитися з державними символами України – Гербом, Прапором, Гімном.

      Виховувати  повагу в учнів до державного Герба, Прапора та Гімну, розвивати в учнів свідомість справжніх громадян і патріотів своєї країни. Куточки національної символіки відновити в  кожній класній кімнаті.

Дуже важливо також донести до свідомості учнів те, що досконале знання Конституції України, інших законів, своїх громадянських прав та свобод, не означає, що громадянин, як то кажуть уже відбувся. Ідеальний образ українського громадянина – високосвідомий, високоморальний, активний, з розвиненим почуттям власного обов’язку і відповідальності перед державою і самим собою, з внутрішньою потребою самовіддано служити Батьківщині. Такого громадянина необхідно виховувати з кожного учня, адже лише високо свідомі громадяни і палкі патріоти можуть збудувати насправді вільну, незалежну, демократичну, процвітаючу Українську Державу.

 

 

 

VІ. План практичних заходів. Координація внутрішкільного управління

 

VI.1. Перспективний план

вивчення стану викладання предметів та якості знань учнів

 

2017-2018

Музика

Інформатика

Біологія, екологія,  природознавство

Українська мова та література

2018-2019

 Математика

Трудове навчання і технологія

Географія

2019-2020

Хімія

Природознавство (поч..кл.)

 Історія, правознавство, людина та світ

Фізична культура

2020-2021

Англійська мова

Зарубіжна література

Образотворче мистецтво, художня культура

2021-2022

Читання (поч..кл)

Фізика

Економіка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI.2. Реалізація державної освітньої політики у навчальному закладі

 

Виконання вимог нормативно-правових документів у галузі освіти

Напрям діяльності

Термін вико­нання

2017/18 н. р.

2018/19 н. р

2019/20 н. р.

2020/21 н. р.

2021/22 н.р.

Забезпечення гарантованого права громадян на здобуття повної

за­гальної

се­редньої

ос­віти

 

 

 

Серпень

Наказ «Про організацію роботи педагогічного колективу в мікрорайоні школи»

Жовтень

 

 

Накази:

• «Про підсумки роботи педагогічного колективу в мікрорайоні школи»;

• «Про виконання  плану комплектування 10-го класу»

 

 

Нарада «Про виконання ст. 35 Зако­ну України «Про освіту» та ст. 6 Закону України «Про загаль­ну се-редн. освіту» щодозабезпе-чен­ня гаран-то­ваного пра-ва на здобут-тя середньої ос­віти» (аналіз за 5р.)

 

 

Організація харчування

 

 

Вересень

 

 

Наказ «Про організацію харчування в школі»

 

Наказ «Про

виконання заходів МУО щодо прове-дення віта-

мінізації»

 

Наказ «Про рівень організації харчування

у школі»

Нарада

«Про дотри-

мання санітарних ви­мог на харчоблоці»

Оздоровлення учнів

Вересеньь

Наказ «Про заборону тютюнокуріння у навчальному закладі»

Квітень

 

 

Накази: •    «Про організацію роботи літнього табору»;

«Про організацію оздоровлення учнів школи під час літніх канікул»

 

 

Наказ «Про виконання

заходів від-ділу освіти щодо прове­дення анти-нікоти-нової інформацій-но-освітньої та проф.- ної робіт»

 

Педрада «Про форм-ня здоров'я-зберігаючих компетентностей школярів»

Нарада «Про рівень профілактич­ної робо­ти з дітьми, схильними до куріння»

медичне

обслуговування учнів та вчителів

 

 

 

вересень

накази:

• «про проходження медичного огляду працівниками школи»;

• «про організацію роботи спецмедгрупи з фізичного виховання»

травень

 

 

наказ «про стан захворюваності учнів школи протягом навчального року»

нарада «про

виконання заходів МУО щодо дотримання

санітарно-епідеміологічного режиму в закладі»

нарада «про

стан проведення профілак-

тичних медичних оглядів учнів

школи»

наказ «про

рівень дотримання норм

фізичного на-

вантаження

учнів у спец-медгрупах»

нарада

«про стан

просвітни-

цької роботи серед

учнівської молоді щодо дотримання санітарно-гігієнічних норм»

наказ «про

дотримання

вимог сані-

тарного за-

конодавства

у школі»

Техніка без-

пеки (ТБ)

та охорона

праці (ОП)

 

 

серпень

накази:

вересень

• «про організацію роботи з охорони праці»;

• «про організацію роботи з протипожежної безпеки»;

•  «про організацію роботи з безпеки дорожнього руху»;

•  «про створення комісії для розслідування нещасних випадків»;

•  «про створення комісії з надзвичайних ситуацій»

грудень;

травень

 

 

наказ «про дотримання правил ТБ під час канікул»

нарада «про

дотримання

правил проти-

пожежної безпеки в класних

приміщеннях

та рекреаціях школи»

наказ «про організацію та здійснення просвітни-цької роботи

серед учнів із питань безпеки дорожнього руху»

наказ «про

дотримання учасниками навчально-виховного процесу

та техніч.пра-цівни­ками вимог

чинного законодавства з ОП та ТБ»

наказ «про

дотримання правил

ТБ на уроках фізичної культури

і трудового навчання»

нарада «про

рівень про-

філактичної

роботи серед

учнів школи

щодо попе-

редження травматизму

 

VI.3. Реалізація вимог Державного стандарту початкової освіти

 

Освітня галузь

2017/18 н. р.

2018/19 н. р

2019/20 н. р.

2020/21 н. р.

2021/22 н.р.

Математика

 

Наказ «Про реалізацію диференційованого підходу

в навчанні математиці

в мол.кл»

 

 

Педрада «Про забезпечення вимог Держав­ного стандар­ту початкової освіти щодо підвищення ос­вітнього рівня і соціалізації молодших шко­лярів »

Я і Україна

 

 

Наказ «Про стан викладан­ня курсу  «Я і Україна».Відпо-відність досяг-нень учнів

 вимогам програми»

 

 

Мова і літе­ратура

Педрада «Розвиток чи-тацької компе-тентності та па-

тріот. вих-ня на

уроках літ.чи-

тання учнів почат. класів»

 

Педрада «Про формування мовної та мов­леннєвої компе-тенцій школярів з іноземної мови»

Наказ «Про фор­мування мовленевої компетент­ності школяра»

 

Мистецтво

 

Методична рада, наказ «Про стан викладання му­зичного та об­разотворчого мистецтв»

 

 

 

Людина і світ

 

Педрада «Про

формування

громадської

компетентності

молодшого школяра»

 

 

 

Здоров'я і фізична культура

Педрада «  Індивідуальний підхід у навчанні до дітей з урахуванням стану їх здоров’я і рівня фізичного розвитку.»

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. 4. Реалізація вимог Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти

Освітня галузь

Предмет

2017/18 н.р.

2018/19 н. р

2019/20 н. р.

2020/21н. р.

2021/22 н.р.

 

Мови і літератури

 

 

 

Мовний ком­понент (українська мова)

Педрада «Про вико-ристання нестандартне методів і прийомів на уроках української мови та літ-ри»

Наказ «Про формування читацької та мовленнєвої культур на уроках української

мови і літератури»

Педрада «Про формуваннянаціонально- свідомих громадян Українина принципах загальнолюдських цінностей засобами художнього слова»

 

 

 

 

Наказ «Про

стан викла-

дання та рі­вень знань учнів із світової лі­тератури»

 

Літературний компонент

(українська і зарубіжна літератури)

 

Іноземні мо­ви

 

Педрада «Про розвиток ккомунікативних компетенцій на уроках іноземної мови»

Наказ «Про соціокуль-турну та діяльнісну лінії державного стан­дарту на уро­ках іноземної мови»

 

 

 

Суспільство

знавство

 

 

 

Історія

(всесвітня, України)

 

 

 

Педрада

«Про форму-

вання історичних компетентностей учнів

на основі національно-патріотич-ного виховання»

 

Наказ «Про

формування в учнів

критичного мислен­ня, навичок

оцінюван­ня історич­них подій, суспільних явищ і процесів»

 

 

Правознав-

ство, етика

 

Наказ «Про

сформо-ваність пра­вознавчих компетенцій школярів»

Наказ «Про

стан викладання етики

в школі»

 

 

 

 

 

Економіка

 

Наказ «Про

формування навчальних компетен­цій на уроках економічного спрямуван­ня»

 

 

 

 

 

Естетична

культура

Музика

 

Педрада

«Про розвиток творчих здібностейна уроках музичного мистецтва»

 

Наказ «Про

формування вокально-хорових навичок на уроках музики»

 

 

 

Образотворче мистецтво

Наказ «Про формування інформаційноїкультури на уроках обра-зот. мист-тва»

 

 

Математика

 

 

Наказ «Розвиток

(формуван-ня)компетен-тностей учнів на уроках мате-матики та економіки»

 

Педрада «Саногенне  виховання  уч-нів на уроках математики як умова всебічно розвиненої особистості.»

 

 

Природознавство

 

 

 

 

 

Природознавство

Методична рада «Про наступність між початковою та основ­ною ланками освіти з природознавчої підготовки школярів»

 

Педрада

«Про фор­мування наукового світогляду і критично­го мислення учнів на уроках і в позаурочній

діяльності з предметів природничо­го циклу»

 

 

 

 

 

 

Біологія

Наказ «Розвиток  компетент-ностей на уроках біо-логії і  еко-логії  через  стимулювання  пізна-вальн.діяль-ті на уро-ках біо-гії»

 

 

 

 

 

Хімія

 

 

Наказ «Активізація розумової  діяльності учнів школи шляхом  впровадження інтерак-тивного  нав -чання    на уроках

хімії»

 

 

 

Географія

 

Педрада «Про підвищення і розвиток пізнавальної діяльності учнів на уроках гео-графії шля-хом впро-вадження сучасних пе-дагогічних

технологій та засобів пробл.  навчання»

 

 

 

 

Фізика та астрономія

Методична

рада «Про формуван­ня наукового стилю мислення»

 

 

 

 

 

Технології

Інформати-ка

Наказ «Про формування інформаційної компе-тентності  на уроках  інф-тики за  раху-нок впровад-ження сучас-них  технологій  навчання»

 

 

 

 

 

 

Здоров'я і фізична культура

Фізична культура

 

 

Педрада «Про особливості   фізичного   виховання  школярів  сільської місцевості»

 

 

 

Основи

здоров'я

Методична рада «Національно-патрі-отичне виховання на уроках основ здоров’я»

 

 

 

 

 
                     

 

 

 

 

 

 

VI. 5. ЕТАПИ

реалізації науково – методичної проблеми в системі

  методичної роботи з педагогічними кадрами

Радивонівської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів

 

 

Робота педагогічного колективу над даною проблемою  розрахована на п’ять років і поділена на п’ять етапів, які покладаються в основу методичної роботи протягом 5 років.

2017-2018. Підготовчий етап.

 

МЕТА РОБОТИ: психологічна підготовка педагогічного колективу школи до роботи над  єдиною науково – методичною темою. Сформувати особисту потребу та психологічну готовність вчителів до роботи над єдиною науково-методичною темою школи.

ЗМІСТ РОБОТИ:

1.     Аналіз нормативних документів

2.     Аналіз умов та результатів освітнього процесу у школі

3.     Аналіз стану методичної роботи

4.     Виявлення ступеня утруднень вчителів у науково-методичному  забезпеченні.

5.     Самооцінка та самоаналіз діяльності кожного вчителя, визначення рівня науково-методичної допомоги.

6.     Вивчення перспективного педагогічного досвіду з науково-методичної проблеми школи.

7.     Підготовка наукової та науково – методичної літератури у шкільному методичному кабінеті, бібліотеці.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

·        Психологічна готовність педагогічних кадрів до роботи над єдиною науково-методичною темою школи;

·        Обґрунтування та розробка плану роботи над проблемною темою в усіх методичних структурних підрозділах школи.

 

2018-2019 Теоретичний етап.

 

МЕТА РОБОТИ:  науково – теоретичне опанування проблемною темою

ЗМІСТ РОБОТИ:

1.     Діагностика готовності педагогічного колективу до роботи над проблемою

2.     Вивчення теоретичного обґрунтування проблеми . Аналіз літератури з проблемної теми.

3.      Вивчення технологій з теми і аналіз досвіду (зарубіжний та вітчизняний)

4.     Розробка планів самоосвіти вчителями школи

5.     Розробка на методичних кафедрах моделі впровадження теми.

6.     Розробка методичних та психологічних рекомендацій.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: засвоєння вчителями школи науково-теоретичних та психологічних засад, впровадження теми у навчально-виховний процес.

 

2019-2020. ЕТАП   АПРОБАЦІЇ

 

МЕТА:   засвоєння  науково-методичних  та психологічних  засад, впровадження  патріотичних  засад  у    навчально-виховний  процес.

ЗМІСТ   РОБОТИ:

1) Вибір, аналіз, експериментальна   перевірка   нових  форм

     роботи.

2)  Осмислення  кожним учителем  власного  рівня  технологічної

      компетентності.

3)  Вивчення  на методичних  кафедрах науково-методичних,

     психолого-педагогічних  питань, розробка  рекомендацій

     щодо  їх  розв’язання.

4) Проведення обміну  досвідом  між членами педагогічного

     колективу.

5) Визначення науково-практичних проблем, які   викликають

    утруднення вчителів, надання  їм допомоги.

Очікувані результати :  готовність  педагогічного  колективу

реалізувати  на  практиці єдину  науково-методичну  тему.

 

2020-2021 .ЕТАП  ВПРОВАДЖЕННЯ.

 

МЕТА: впровадження у навчально-виховний  процес  питань, що сприятиме індивідуальному  розвитку та самовдосконаленню учнів.

ЗМІСТ РОБОТИ:

1.Впровадження у  навчально-виховний  процес  оздоровчих  технологій.

2.Інформаційне  забезпечення  процесу  впровадження  науково-методичної  теми  школи.

3.Корекція  діяльності  керівників  методичних   кафедр, процесу  самоосвіти  вчителів  у  впровадження науково-методичної  теми  школи.

4.Розкриття  професійних  можливостей  педагогічного  колективу.

5.Впровадження  моніторингу  розвитку навичок  високого  мислення, індивідуального  розвитку, самовдосконалення учнів.

 

ОЧІКУВАНІ  РЕЗУЛЬТАТИ: доцільне  та  результативне  впровадження  питань  проблемної  теми у  навчально-виховний процес  та  вплив цих результатів  на  розвиток  учнів, його здоров’я.

 

2021-2022. АНАЛІТИЧНИЙ  EТАП.

 

МЕТА:  вивчити  та узагальнити  результати  впровадження  єдиної  науково-методичної  теми.

ЗМІСТ  РОБОТИ:

1.Аналіз  результативності  впровадження  проблеми   у  навчально-виховний  процес  з  метою  удосконалення  форм  і  змісту  навчально-виховного  процесу.

2.Узагальнення  результатів  впровадження  науково-методичної проблеми  у  навчально-виховний  процес.

3.Узагальнення  досвіду  роботи   методичних  кафедр, вчителів  з впровадження  науково-методичної  теми  школи.

4.Оформлення  результатів  роботи  над  проблемною  темою  школи.

 

ОЧІКУВАНІ  РЕЗУЛЬТАТИ : здійснення   всебічного  аналізу  діяльності, визначення  досягнення  та  проблем, які  виникли, планування   подальшої  роботи, її  удосконалення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. Ведення ділової документації

           Ділова документація школи ведеться згідно з Інструкцією з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I - III ступенів. В школі наявні і ведуться всі необхідні документи  згідно з переліком  обов'язкової ділової документації і вимогами до їх оформлення та терміну зберігання.

 Основні документи.

     1. Статут загальноосвітнього навчального закладу.

     2. Книга наказів з основної діяльності.

     3. Книга наказів з кадрових питань.

     4. Книга обліку руху учнів.

     5 Алфавітна книга запису учнів.

     6. Журнали обліку вхідного і вихідного листування.

     7. Книга протоколів засідання педагогічної ради.

     8. Книга обліку педагогічних працівників.

     9. Книга обліку трудових книжок працівників.

     10. Книга обліку і  видачі  свідоцтв  про  базову  загальну середню освіту.

     11. Книга обліку і  видачі  атестатів  про  повну  загальну середню освіту.

     12. Книга обліку і видачі Похвальних  листів  і  Похвальних грамот.

     13. Книга обліку наслідків внутрішкільного  контролю (ведуть директор та його заступники).

    14. Книга   протоколів   загальних   зборів   (конференції) колективу загальноосвітнього навчального закладу.

     15. Книга протоколів  ради  загальноосвітнього  навчального закладу.

     16. Книга  протоколів  піклувальної   ради,   батьківського комітету.

     17. Класні журнали (1 - 4 ,  5 -  9,  10  -  11 класів)

     18. Журнали груп продовженого дня.

     19. Журнали обліку пропущених і заміщених уроків.

     20. Журнали  обліку  роботи  гуртків,  факультативів,  секцій  тощо.

     21. Журнал обліку звернень та заяв громадян.

     22. Контрольно-візитаційна книга  тощо.

23. Журнал обліку занять  з техніки безпеки.

24. Документація з ОП.

Крім того, в школі наявні нормативно-правові та інструктивно - методичні документи, необхідні для здійснення навчально-виховного процесу і господарської діяльності школи у відповідності з вимогами до загальноосвітніх навчальних закладів.

 Питання щодо ведення ділової документації систематично вивчаються, контролюються і розглядаються  на нарадах при директорі, методичних та інструктивних нарадах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ.

 

І.Головна мета Програми та пріоритетні напрямки розвитку освіти Радивонівської загальноосвітньої школиІ-ІІІ ступенів. Вступна частина.

 

ІІ. Паспорт програми розвитку школи.

 

ІІ. Аналітико – прогностичне обґрунтування.

 

ІІІ. Стратегія і тактика розвитку школи.

          ІІІ. 1. Підвоз учнів до школи

          ІІІ. 2. Підготовка дітей  дошкільного віку до початкової освіти

          ІІІ.3. Соціальний захист дитинства

         ІІІ.4. Заходи із фізичної культури та спорту та збереження здоров’я  

                  Учнів

 

ІV. Кадрове забезпечення та ефективність формування педагогічного колективу

 

V. Основні напрямки розвитку закладу

          V.1.   Відродження національної школи

          V. 2. Інформатизація навчального процесу та комп’ютеризація школи

          V. 3. Пріоритетні напрями та завдання інформатизації навчально-

                виховного процесу

          V.4. Розвиток і підтримка здібних та обдарованих дітей

         V.5. Робота з молодіжними та дитячими громадськими організаціями

         V.6.   Національно – патріотичне виховання.

 

VІ. План практичних заходів. Координація внутрішкільного управління

         VI.1. Перспективний план вивчення стану викладання предметів та

                 якості знань учнів

          VI.2. Реалізація державної освітньої політики у навчальному закладі

         VI.3. Реалізація вимог Державного стандарту початкової освіти

         VI. 4. Реалізація вимог Державного стандарту базової та повної

                 загальної середньої освіти

        VI. 5. Етапи  реалізації науково – методичної проблеми в системі

                 методичної роботи з педагогічними кадрами

                Радивонівської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів

 

VII. Ведення ділової документації