2021-2022 н.р.

ОРГАНІЗАЦІЯ САМОВРЯДУВАННЯ У РАДИВОНІВСЬКІЙ ЗОШ

 

Одним з принципів виховання є поєднання педагогічого керівництва з ініціативою і самодіяльністю учня.

Ми любимо повторювати дітям : «Школа ваш другий дім». Але , щоб ці слова були зрозумілими і відкритими діти мають бути дійсно господарями в цьому домі.

Самоврядування у навчальному закладі має на меті виховати і сформувати свідомого, з активною громадською позицією громадянина України. Воно сприяє виробленню в учнів почуття господарів своєї школи, покращенню стосунків і діяльності, вміння співпрацювати на принципах гласності і демократії, через включення дітей у динамічну систему ролей, які є своєрідним тренажером, де ці навички практично виробляються і закріплюються.

Самоврядування сприяє розширенню діапазону діяльності дорослих і дітей – членів єдиного колективу, можливості їх співдружності, творчому пошуку, ініціативі.

Для того , щоб самоврядування як засіб розвитку особистості існувало насправді, необхідно:

-         діяльність у цьому напрямку;

-         відповідальність дійових осіб;

-         необхідність у самоврядуванні та його правова основа.

Суть уч. сам-ня – не в управлінні одних дітей іншими, а в опануванні всього досвіду демократичних стосунків у суспільстві, в оволодінні навичками управління собою, своїм життям у колективі.

Самоврядування можливе лише там . де є суспільне життя: клубна, гуртова діяльність, підготовка та проведення колективних творчих справ, участь учнів, педагогів, батьків у шкільному житті та їхня взаємодія.

Учнівське сам-ня не можна скопіювати, позичити більш ефектну схему в іншої школи. Його можна тільки виплекати самостійно, пристосувати до умов власної школи, потреб та бажань колективу.

У наш час ми у виграші, бо сам-ня в Україні взагалі як соціальна дійсність переживає перод народження різноманітних ідей, експериментів, дослідів. Нам можна експериментувати, досліджувати, тестувати, впроваджувати…

Для кожної школи відкривається простір для самостійності, розгортання духовного і морального потенціалу, створені умови для того, щоб кожна школа формувала свою модель сам-ня.

Створюючи систему сам-ня у нашій школі , ми не створювали якихось кардинально нових підходів, але придбали свої цікаві знахідки.

Створюючи свою сист. сам-я ми , по-перше – визначили мету та цілі ( це виховання свідомого громадянина України, патріота своєї держави, сприяння згуртованості шкільного колективу, розвитку творчих і духовних сил, громадської думки, створення умов для становлення різнобічно і гармонійно розвиненої особистості, а взагалі організувати емоційно насичене життя в умовах злагоди дітей, вчителів і батьків.)

                                                       По-друге – визначити структуру сам-ня.

Тут експериментували. І врешті решт за основу ми взяли розробку структури Всеукраїнської дит. орг-ції «Веселкова республіка». Ми створили свою орг-йію . Назвали її «Планета «Шкільні вітрила». Розробили свою символіку, пісню.

                                                 По-третє – необхідно продумати , як залучити, всіх учнів до суспільно- корисної діяльності ( це робота у гуртках, участь у спільних класних та шкільних справах, участь у заходах, акціях, тобто у суспільному житті школи).

 

 

 

Я впевнена що кожна школа має свою налагоджену роботу у цій системі.

Проблеми:

-         викликання інтересу у дітей , стимулу;

-         відзнака

-         підтримка класними сам-ми;

-         дефіцит часу;

-         авторитет дітей серед дітей.

 

Анненко  О.Б.

старша вожата

Радивонівської  ЗОШ


 

Педрада